Tot un drac

Versuri de amor publicate acum 102 ani.

Cine știe ce tănără și grațioasă demoazelă (să sperăm că nu era vreun gazetar bătrân și cu barbă)  își mărturisea dragostea (musai) fierbinte,  printre  lacrimi și suspine (vorba manelistului de azi).Se vede treaba că suferința din dragoste era ceva mai creativă prin cele vremuri. Dar cine o fi fost demonul cu ochi căprui?

M-ai minţit 

„Când ai venit ultima dată

Priveai zâmbind şi liniştit

Mi-ai zis: Îţi scriu sau viu şi altă dată

Dar m-ai minţit

 

Mă svârcolean pe căpătâi

De dorul tău oh! mult iubit

Mi-am amintit, că ai zis îţi scriu

Dar m-ai minţit.

 

Şi când mi-ai zis că mă iubeşti

Pe ascuns eu te-am privit

În căprui -ţi ochi eu ţi-am cetit

Şi am văzut că m-ai minţit.

 

Stau tristă şi mă tot gândesc

Ce rău e omul, ispitit

Tu nu iubeşti, dar eu iubesc

Vai, Demone, cum m-ai minţit.”

Din ziarul Ecoul Romanului, 1914

 

Acest articol a fost publicat în VARIA și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

